Tuesday, February 9, 2010

Bab 16 : Aku Nak mintak Tolong

Assalamualaikum...

siape yg baru masuk blog ni,please bace bab 1 eh...

ok,aku nk mintak tolong...

TOLONG JANGAN SKIP BREAKFAST

aku boleh bagi jaminan berat korang akan turun dengan tersangatlah lembab,lagi lembab drpd tyme aku gemuk nak cube merentas desa..:D

aku da cakap ritu an jangan bagi badan masuk mode lapar,meaning jangan bagi badan rase lapar..knape? cube tgk post2 yg lepas eh aku cite sal mode lapar...tekan kat browser ctrl+f n then search la...

ok,rini,aku nk jawab bbrape soalan...

Soalan

malaylegend=ohh yke?ok ty bro..tp aku de mslah lain..aku xbiase nk mnum air msak nie..slalu air teh..so xpe ke air teh ekk

Jawapan = ok,air teh ni carbs die kosong..tp tuh kalau teh kosong..msti ko nak letak gule an,so,ade carbs la nanti.....

Pastu malaylegend ade tanye sal minuman bijirin,please jangan amek ape jenis cereals pun..carbs die tnggi..:D


Ok,cam aku ckp,t laptop aku xde...so,besok laz aku boleh on9...sori sahabat..:(


Ok,pape soalan,please letak kat bahgian komen eh kalo soalan korang panjang berlade..



.

9 comments:

  1. Salam adik dzul...

    Akak nak cuba bukak food diary tu tp x dpt le. boleh adik emel kan ke akak di: tuahhanani@gmail.com

    Kalau boleh, dalam food diary tu adik dah ada buat la jugak senarai makanan yg sesuai untuk diambil skali.

    Akak ni jenis banyak minum air masak. sehari sampai 3-5 liter. tapi badan masih x kurus2 jugak. camne tu???

    ReplyDelete
  2. akum dzul..
    nanti blh tak update camane nk buat induction ni kalo kite puasa..plzz ye..

    ReplyDelete
  3. eh hye..sy bru sgh blog awk ptg ni.. n semmgnye lg menarik..lg semagt nk kurus!!sy slap la buat diet low kalory..p2 kalu kte ikut all ur diet ni..emm exersice jog sesuai tak? or.. berjln lg bg? coz sy ade trbce.. bjln lg bgs dripd bjoging btl kew...

    ReplyDelete
  4. mntak maaf eh x bole nk update da coz xde laptop...tp jgn risau,sy try gak update arini atau sok,skarang ni gune fon susa sket...

    ReplyDelete
  5. salam dzul,

    banyak soalan aku nak tanya nie..hope ko dapat la jawab ek...aku da bbrape hari ter'skip' diet nih..adeh...coz aku balik kg then mak aku soh makan...aku makan la..huhu..okay nie soalan2 nye:

    1) ri tu aku ada survey hotdog yg ada 3g carbs sebatang and pastinye halal @ ada satu hotdog ag 1g carbs tapi aku ragu2 status halal dier..huhu...bley ke aku mkn?

    2) mcm mane kalau aku nak makan ikan yg dimasak merah or lain2?aku takot carbs tinggi la...kasi nasihat ckit...

    aku da mule exercise ckit2....

    ReplyDelete
  6. hello :)

    erm i nak tanye, if i minum herbalife nye tea takpe ke eh?

    n one more thing,u ade mention dinner before 8.tp i slalu blk gym around 9pm. so how ya?

    ReplyDelete
  7. TDO TGAHARI BOLEH X? DALAM KUL 1-2 TGHARI TU..

    ReplyDelete
  8. hi adik,

    nak tanya, akak slalu makan sup ayam atau sup sayur pastu letak oat dlm sup tu. actually, oat tu ok x since dia pun dlm kategori cereal kan?

    ReplyDelete
  9. Pada sesiapa yg nk tau carbo boleh la cek kat label belakang minuman or makanan..sian dak Dzul ni nak jawab semua..selalu kalau tak pasti tu carbo dlm hidangan yg kita msk or buat sndiri boleh la tnya dia..yg lain such as tea herbalife,cereal n bla bla leh tgok pada label..kalau agak2 lebih 20grm Carbo dia jgn la makan..sbb dalam sayur/susu/telur semua dah ade carb tersendiri..

    ReplyDelete