Thursday, February 18, 2010

Bab 18 : Nak Puase La...

Assalamualaikum..

Cam biase..sape yg masuk blog ni untk kali ketame,sile tgk bab 1..:D

Ok,ade org tanye aku..camne nk diet tyme pose..??

em,bedasarkan pengalaman aku la an,tyme pose bulan ramadhan mmg la berat x turun coz ade BAZAAAAARRR....huhu..tp berat biasenye xkan nek coz stil jage carbs n ade solat terawih sume..

tp camne lak eh kalo tyme bukan buln ramadhan? (ade ke aku tanye balik)

ok,1zt,aku nk nyatekan..JANGAN LUPE SAHUR..penting gle..sebab cam biase la cam aku cakap ritu,taknak bagi badan brade dalam keadaan lapar dan tak bakar lemak..so,amek sahur...then...pas sahur...JANGAN TIDO..(sonok plak gune urop besa)

Knape? sebab da nak masuk waktu subuh..huhu..kan korang baru je makan,takkan nak tido...bagi la badan hadam dulu makanan tuh..

camne tyme berbuke? ok,makan je menu low carbs yg aku cite kat bab 1...tapi exercise sket pas makan tuh..lau tyme ramadhan ade solat trawih,tp xkn bulan biase ko nk wat trawih jugak..pe lak org kate an..so,exercise la sket or wat la solat sunat istikharah ke,bkn saje korang dapat exercise,malah dapat pilihan jodoh..huhu..

ok,sampai sini je update tok mlm ni...till we meet again..:D

PAPE SOALAN DROP BAHAGIAN KOMEN EH..

N KALO BOLE KLIK LA IKLAN NUFNANG AKU..SIAN AKU...:( huhu




.

10 comments:

  1. salam kwn.

    banyak soalan aku nak tanya nie..hope ko dapat la jawab ek...aku da bbrape hari ter'skip' diet nih..adeh...coz aku balik kg then mak aku soh makan...aku makan la..huhu..okay nie soalan2 nye:

    1) ri tu aku ada survey hotdog yg ada 3g carbs sebatang and pastinye halal @ ada satu hotdog ag 1g carbs tapi aku ragu2 status halal dier..huhu...bley ke aku mkn?

    2) mcm mane kalau aku nak makan ikan yg dimasak merah or lain2?aku takot carbs tinggi la...kasi nasihat ckit...

    aku da mule exercise ckit2....

    ReplyDelete
  2. bro,3g tuh tnggi sngat..ko x ya la mkn hotdog..mkan colddog..huhu

    em,masak merah ni gune banyak sos,jangan ko ratah kuah die gile2 eh..cukup sekadar amek ikan:D

    ReplyDelete
  3. zulfadli..just nk share..
    kalo awk ragu2 nk mkn,hukumnye bley jatuh haram taw..

    ReplyDelete
  4. AyieSohaimi-Askm Zul aku xleh skip lah blog ko..mnarik sgt..tpi aku nk mintak tlg ni zul..aku xbrapa paham lg cara atkin ni...lebeh2 lagi nak buat aturan pemakanan...apa yg boleh makan apa yg xleh makan..sbb kita byk trpengaruh dgn diet low fat..takut nk makan itu dan ini...apa kata ko send kan food diary ko ke email aku ayiesohaimi@gmail.com, sbb aku txleh bukak food diary yg ko bg lam blog ni...TERIMA KASIH

    ReplyDelete
  5. aah la zul akak pun nak food diary yang full nye,,,tiap hari ada,...email pada sharifahhamzah18@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. saya pun nak jugak..missmirax@ymail.com...thanks

    ReplyDelete
  7. salam Dik Dzul....tolong forward kan pada kak juga ya...baru nak cuba nih...... tillickfingers@gmail.com...mekasih

    ReplyDelete
  8. saya pon nk juga boleh x?farhana_kkrp10@yahoo.com....tq dik!

    ReplyDelete
  9. kalau bley tanya....kalau minum air teh bercampur halia without sugar....macam mana???

    ReplyDelete
  10. hai sy pon nak jugak food diary yg full...
    musyarrafah@airstar.com.my or ara_sya88@yahoo.com

    ReplyDelete