Sunday, July 18, 2010

MintaK MaaF

Assalamualaikum...

untuk sesiape yang baru masuk blog ni,tgk bab 1 dulu k?
sebab....untuk mengelakkan soalan berulang...dan untuk memastikan takde sape yang hentam aku sebelum usul perikse...
ade search button disebelah kiri..gunekan sebaik mungkin...

Aku mintak maaf sangat2 sebab lepas ni memang susah untuk aku update blog kerane aku secare pakse rela dah pun masuk asrama...

tapi...

kebaikan die,next week aku akan update macam mane nak mule diet ni dekat asrama..sebelum ni aku cakap je kan? kali ni aku sendiri akan try...aku punye aim 2kg seminggu...

sebenarnye,dekat asrama la yang paling mencabar sebab dekat asrama,dewan makan tak macam kantin boleh order2,cube la order kalau berani..sie2 terpakse menamatkan alam persekolahan dan masuk ke alam kubur...

***********************************************************

aku nak mintak tolong,ade sesape yang ade multivitamin ke atau ape2 ubat yg berkesan hilangkan ngantuk dalam kelas? cikgu aku dah banyak sangat komplen aku asyik tido lam kelas sejak masuk asrama...mane ade aku tido lam kelas,aku TERtido je...


ape2 soalan letak kat bahagian komen eh,n kalau aku tak boleh nak jawab sebab tak dapat online,sape yg da terer tuh tolong la jawabkan...=D

sekian,jangan lupe join fb taknakgemuk...

Assalamualaikum...doakan aku dpt pointer tinggi lam STPM nanti...


.

28 comments:

  1. jgan lupa update about diet kat asrama tu ea...
    x sabr nak tgu.. hehe
    gud luck too~

    ReplyDelete
  2. dik, adik akak dlu mase duk asrama nk spm dia mkn Revi-B, dlm botol keck brand shine.. nnt akak bg kamu gmbr.. slalunyer mmg xngntuk dlm kelas...

    ReplyDelete
  3. masuk stpm rupanya adik kita ni.
    gudluck bro

    ReplyDelete
  4. zul,
    akk mmg impresses sgt tgk kesungguhan zul....family akk sume pelik tgk akk tegar nyer diet....sikit pun x tergoda..mmg blog ni beri kesan yg mendalam dlm diri akk.thx atas panduan and smngt yg diberikan...akk dah strt induction 2 hari dah td tmbang dah kurang 1.6kg....alhmdlah...ade perkmbnagn yg baik..akan nditeruskan...AKU AKAN KURUS!!!!!!oakan akk berjaya

    adik maye boleh try multivitamin seven seas boleh cari kat farmasi guadian ke...rm65 boleh ade 120+30 biji boleh mkn dlm 5 bulan..alhmdlah akk mmg amalkan multivtmn ni...

    akk x blog sendri...akk akan report kat sini a ape2perkmbng nti k

    fara.

    ReplyDelete
  5. SIFU,
    selamat menjalani hidup di asrama,yer .
    good luck!!!

    ReplyDelete
  6. salam dzul..tlg usha2 belog diet saya ni..br nk stat.kalu ad ape2 xbtui tlg tnjk kan ek..thankss..

    http://mariberdiet.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. try ambik vit B-complex utk hilang ngntok dalam kelas... thanks bro, wa dah berjaya turunkan berat badan wa dari 104kg to 75kg. skrg wa dah hensem macam brad pit

    ReplyDelete
  8. salam zul,
    akak bru nak berdiet mcm zul ni...cuba zul tgk plan mknan akak...
    Breakfast :telur sebijik campur dgn sawi grg
    lunch : ayam 2 ketul grg + sayur sawi grg
    dinner : sup sayur semangkuk
    akak cuma mampu minum air kosong 5 gelas sehari jer...
    tlg komen plan akak ni yea..... thanks a lot

    ReplyDelete
  9. salam zul..
    sy baru jer nak berjinak2 dgn AD nie...
    thank la..byk info yg sy dpt....
    :))

    ReplyDelete
  10. salam dzul..nk tny ni kalu la 1 hari kte makan ikan keli masak lemak pastu malam plak kte makan sup ayam ok x??breakfast telur rebus..ikan keli tu makan ikan je..kuah x..yg sup ayam plak smpi hirup kuah..bleh ke??

    ReplyDelete
  11. ..yuhuu..
    ..setelah mengkhatam blog nie selama 3 hari berturut2, akhirnya aku wat decision nk gak ikut diet atkins nie..
    ..thank dik, coz berjaya membakar semangatku, sekarg nie masa untk membakar lemak ku..

    ReplyDelete
  12. asam masin dan jeruk dibenarkan tak zul masa jalani diet ni?

    ReplyDelete
  13. aku tolong jwbkn 1 soal..

    yun: asam masin n jeruk xdibenarkn sbb ade byk gula..

    ReplyDelete
  14. aku tolong jwbkn mana yg aku ase dzul penah ckp..kalo salah tlg btulkn yer..

    missyen: ikan keli masak lemak tu ikan keli tuh leh la makan tp kuahnye kalo leh jgn hentam hirup byk2 k..

    ReplyDelete
  15. yun: ikut diet ko tuh kiranya okla tp kalo leh bykkn lg minum air suam atau air kosong atau air mineral..sblum mkn,minum air skurang2nya 4 atau 5 gelas..dlm sehari skurang2nya minum air 16 gelas air yer..

    ReplyDelete
  16. ok tq anonymous dan jijai tlg jwbkan utk saya.. :)

    ReplyDelete
  17. hi,
    jz nk tnyer ur opinion..
    in ur BAB 1..it's state that.."Makan supplement dan vitamin seperti spirullina dan multi-vitamins untuk menambahkan lagi tenaga dan kuatkan daya ketahanan badan. .."..

    the ques is..wat if the supplement contain about 15%-25% of carb..but in this diet..limit consume of carb is only 20g..so how?..
    bole ke kte assume as ONLY supplement..n dun bother bout the % of carb?

    ReplyDelete
  18. hi dzul...
    i br je diet 3 hari..
    diet cam zul la..
    br 3 hari tp da tron 5 kg..
    setiap hari berat tron..
    slalunye i akan give up bile x tron..
    tp ni makin berkobar2 la..
    thanx bcoz dzul nk share pengalaman ngan ktrang sume..
    hope sape2 yg diet..
    sume success...
    =)

    ReplyDelete
  19. caya lah dzul nii...bagus..
    tahniah dzul....jarang ada yg bersemangat mcmni utk turunkan berat badan...
    selalunya diarang guna produk ..

    tahniah dzul...
    ehhh...sebok nak exam ke..?

    ReplyDelete
  20. Utk bakar semangat kwn2 semua. saya dah seminggu apply diet ni tp xtimbang lg berat bdn utk seminggu tp 3 hari saya diet berat saya turun 2kg... hepi sgt.. Hrp kwn2 yg bru berjinak2 jgn give up yea.

    Sharing is caring :)

    ReplyDelete
  21. betul tu Yun and all atkiners,..
    pada satu tahap u all semua akan HIT the mode statik, berat x turun2,..mayb dlm 3-4minggu, but dont give up,..semua diet mcm tu jugak,..actually walau berat tak turun,,,sebenarnya,...kurang tang INCI's....badan kita mengecik, but wht u can do to break the plateau, aktifkan diri aktif, if jogging 30min buat 1jam or if mkn sikit, tambahkan makan.good luck semua. ;D

    ReplyDelete
  22. diella,
    u amik supplement brand apa,..ade carb? % to per tablet or per bottle, like nutrition fact kt botol tu,..so kena baca betul?

    ReplyDelete
  23. myoliza..i took spirulina Luxor..not sure its % per tablet or bottle coz xde label at the bottle..jz i search kt tenet je..dy jz mention have certain amount of carb etc...

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum...
    sori,baru balik asrama sume..
    jwb soklan dlu ek...
    diella...
    maksud sy supplement adelah multivitamin yg dalam botol tuh..xde carbs langsung...
    yg ade just vitamin n iron n bla3...

    ReplyDelete
  25. SIFU,
    selamat kembali menjawab soklan, and update asap,any info terkini.
    akak sekrg tengah gigih maintain berat,..tp kdg2 or ade jer,,saje2 curi2 mkn, PANTANG jumpa.ngeh ngeh. sungguh x elok diamalkan.huhu
    raya lambat lg nii,..x muat lak kan pakai kebaya, kan. ;D

    ReplyDelete
  26. http://secretpsssttt.blogspot.com/

    lawat blog saya n kita share sesuatu yang kita tak tahu n tahu....k tq...

    ReplyDelete
  27. emmm...just jumpa blog ni tadi sbb kwn recommend.... menarik tertarik ko mmg da boommmm... adik ku...nnt akak ikut segala tunjuk ajar di sini yerrrr

    sapa nk contest menarik sila lawat blogku
    **sempat promo hiiiiihiii

    ReplyDelete