Tuesday, February 1, 2011

Special Post...Bukit Kutu

Assalamualaikum... untuk sesiape yang baru masuk blog ni,tgk bab 1 dulu k? sebab....untuk mengelakkan soalan berulang... ade search button disebelah kiri..gunekan sebaik mungkin...please3...bace la sampai habis dulu k...

Plus , daripada hari demi hari aku dapat info yang semakin baru , jadi mungkin ada bab-bab yang dibelakang infonya salah dan aku masih tidak fix kerana aku sibuk atau pun aku busy . Huhu . Jadi baca sampai habis untuk dapat info yang terkini .

*********************************************

kalau ada yang perasan la kan atau pun amek peduli pasal aku , dah beberapa hari tak online .. kenapa ? Laptop rosak ? walau laptop aku rosak sekalipun , handset orang lain tetap aku cilok2 nak pakai kasi boleh online..

jadi , kalau aku tak online , maksudnye , dah kritikal sangat la tuh kan..

4hari yang lepas aku dan geng2 pengakap laut kelana SMK kuala kubu bharu membuat percubaan di bawah sedar untuk menawan puncak bukit kutu . Tanpa kitorang sedari , bukit yang disangkakan setinggi bukit merah rupa2nya mempunyai ketinggia 3+++kaki dari aras laut . Maknanya ? itu gunung !! siot ...


Perjalanan pun bermula...


Muka memasing semangat tyme ni , dengan harapan dalam masa 2-3 jam sampailah puncak...

kitorang pun berjalan..aku rasa adalah jugak berjalan macam dari kuala kubu ke batang kali ... dah jalan lama dekat 2jam tu , kitorang ingat ada la bau puncak bukit...rupa2nya...dengan selamba jurul
atih berkata... "kita dah sampai kaki bukit! " ...

Siot kali kedua !! aku dah penat ... tapi baru sampai kaki..

Guess what.. aku teruskan jugak sebab... aku nak bajet macho n tough , lalu aku teruskan walaupun aku tawu aku akan kecundang..saje je bajet kuat depan membe2...

ni antara gambar dalam pendakian..




Seriously dia punya seksa tu tak terkata...tapi kalau kita betul2 semangat nak daki , semuanya boleh...lantaklah dengan cram ke , pacat ke , lagi pun aku tak pernah lagi derma darah .. ape salahnya sekali sekala derma darah dalam hutan kan ?

Bila kitorang dah sampai tu..ya Allah .. Cantik giler la orag kate..boleh nampak batang kali dari puncak tuh ! kawan aku la cakap..waktu aku sampai , kabus dah tebal akibat cuaca yang ekstrem..

cuaca sejuk sangat...eh , malas la nak cita...tengok video ni..





Kalau nak tengok yang HD punye , kat fb aku k..

************************************************

Sekian mengenai Bukit Kutu..entri mengenai menjawab soalan2 diet pada next post ok..


Pasal Fiber haritu..boleh dapat dalam bentuk serbuk..nama die Psyllium Husk..dalam buku Atkins pun recommend tu...

*************************************************

kalau boleh promot lagi blog ni eh..=D

Kalau sudi tekan la iklan nuffnang tu untuk tolong taknakgemuk.com ok?

Ok,nanti aku nak letak list blog korang dekat bahagian tepi sane..so,nanti letak link korang dan kite exchange link ok?
Untuk nak tahu bile mase aku update n so on,LIKE la Fanpage facebook taknakgemuk ok...

Nak fb aku? khatamkan blog ni dan korang akan
jumpe



3 comments:

  1. hehe.. akk plak br blk dr teambuilding kt hulu langat. kena masuk hutan.. flying fox.. high rope... abseiling.. perghhhhhh... smpai menanges2 sbb takut gayat..T_T

    ReplyDelete
  2. gunung angsi ulu bendul n.9 lg tggi kot.... hahaha... tobat xnak naek dah..

    ReplyDelete